Barnehage

Vi er en tospråklig (norsk og engelsk), livssynsnøytral, internasjonal montessoribarnehage. Barnehagen er en andelsbarnehage som eies av andelshaverne (foreldrene).

Vi har fire avdelinger: Stjerneskudd for 1 åringer, Solskinn for 2 åringer og
Måneskinn og Nordlys for 3-6 åringer.

Personalgruppen består av flere pedagoger enn i ordinære barnehager. Vi har i tillegg til førskolelærerutdanningen videreutdanning i montessoripedagogikk. Flere av barneveilederne er også videreutdannet til montessoripedagoger. Siden vi er en tospråklig barnehage har vi en engelsktalende barneveileder, som kun snakker sitt morsmål med barna og oss voksne.

Visjon: ”Å utvikle det menneskelige potensial”
Verdiene: kjærlighet, forskning og selvstendighet
Profil: Barnehagen skal kjennetegnes ved:montessoripedagogikken som bygger på barnas iboende kraft og behov for å tilegne seg kunnskap for å forstå livet.

Vi er medlem i Norsk Montessoriforbund, og Private barnehagers landsforbund(PBL).
 Vi flyttet inn i nytt, flott bygg i januar 2021 sammen med montessoriskolen. Bygget er optimalt tilrettelagt for montessoripedagogikken og vi gleder oss over vakre og funksjonelle omgivelser. Barnehagen ligger i rolige, naturskjønne omgivelser, og vi har et spennende utemiljø med områder for kreativ lek, rollelek, sanseopplevelser, lavvo, dyrkingsarealer, atrium og lavvo.

Skriv en kommentar

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Foto: Tore Myrstad, Dino Trto og Angelina Christiansen